Kvalitetsmedveten webbdesign
Inmedit erbjuder företag och organisationer professionell och kvalitetsmedveten webbdesign. Vi strävar efter att skapa kund- och målgruppsanpassade hemsidor och e-handelslösningar som har en stilren grafisk formgivning, som är användarvänliga och lättillgängliga och som följer standarder och är sökmotorvänliga.
Varför ska man ha en hemsida?
Inmedit har på olika sätt arbetat med webbdesign och hemsidor sedan webbens barndom i början på 1990-talet. Mycket har hänt. Från att ha varit ett forskarvärldens dokumentationssystem och entusiasternas lekplats, har webben blivit en mogen interaktiv och social mötesplats. För företag och organisationer har hemsidan alltmer blivit det självklara ansiktet utåt och ett sätt att ge sina kunder och besökare god service. Det finns många saker som en hemsida är bra för när det gäller företag och organisationer. Här är några:
- Hemsidan som presentation
En hemsida ger snabb presentation av verksamheten och enkel tillgång till kontaktinformation. - Hemsidan som varumärke
En hemsida kan bli en viktig del i ett företags eller en organisations varumärke eller image. Om hemsidan är välgjord ger den en god bild av verksamheten och förmedlar trovärdighet. - Hemsidan som informationsförmedlare
En hemsida kan bli en plats där man inte bara ger information om produkter och tjänster, utan också ger nyttig bakgrundsinformation och intresseväckande bredvidläsning. - Hemsidan som reklampelare
Hemsidor kan erbjuda en förhållandevis billig, snabb och bred form av marknadsföring och kan mycket väl ersätta en del av den traditionella (ofta ganska dyra) marknadsföringen. - Hemsidan som kundservice
En hemsida möjliggör snabb service och support till kunder, en service och support som är tillgänglig dygnet runt. - Hemsidan som mötesplats
En allt viktigare funktion för hemsidor är som en slags social mötesplats (t ex med en blogg). Som sådan kan webbplatsen skapa en form av gemenskap (”community”) och samhörighet mellan företag och kund, särskilt om den låter kunden på olika sätt få bidra med innehåll och delta i särskilda online-evenemang. - Hemsidan som handelsplats
Med hemsidan kan man ge sina kunder möjlighet att i lugn och ro beställa varor och tjänster 24 timmar per dygn.
Vad kostar en hemsida?
Det här är nog branschens i särklass vanligaste fråga och den är väl lika enkel och svår att besvara som frågan: ”Vad kostar en bil?”. Priset beror naturligtvis på sådana faktorer som hur omfattande webbplatsen ska vara, hur unik man önskar att webbdesignen ska vara, hur avancerad funktionalitet man är i behov av och vilka kringtjänster man önskar av oss.
Eftersom vi strävar efter att ta varje kund på allvar, erbjuder vi endast skräddarsydda webblösningar. Färdiga paketlösningar blir ofta i längden till kundens nackdel.
På tal om professionalitet och kvalitet
Vi har inte bara gjort hemsidor åt kunder utan har även varit med att sprida kunskap om webbdesign till otaliga privatpersoner och företag genom att ta fram den bästsäljande pedagogiska handboken Att göra en hemsida (utgiven på Libris Media Data). Efter många år på topplistorna är boken numera utgången från förlaget.
Om boken har det bland annat skrivits följande:
”Att göra en hemsida [är] absolut ’state of the art’. … Mycket bra bok. … Om du vill göra proffsiga sidor: köp den!”
– Datorn.i.utbildningen
”Hör till de bättre … snygg och påkostad, bra för både självstudier och kurssammanhang.”
– Internetworld
”Handfasta och grundliga genomgångar … lättläst och enkel att följa.”
– Bibliotekstjänst
”Faktaspäckad men ändå lättläst och inspirerande bok.”
– Computer Sweden